Истакнути пост

среда, 20. новембар 2013.

СВЕТИ АРХИСТРАТИГ МИХАИЛ



Свети Архистратиг Михаил


Ангели Божји били су празновани од људи још из дубоке старине. Но то празновање често се изметало у обожавање ангела (IV Цар. 23, 5). Јеретици су свашта баснословили о ангелима. Неки су од тих гледали у ангелима богове; други и ако их не сматраху боговима називаху створитељима васцелог видљивог света.

Лаодикајски помесни сабор који беше на 4 или 5 година пре I Васељенског Сабора, својим 35. правилом одбаци поклоњење ангелима као боговима и установи правилно поштовање ангела. У време пак Силвестра папе римског и Александра патријарха александријског (из IV в.) би установљен овај празник Архистратига Михаила и прочих Сила небесних у месецу Новембру.

Зашто баш у Новембру?

Зато што Новембар представља девети месец после месеца Марта. У месецу Марту сматра се да је било створење света. А девети месец после Марта узет је због 9 чинова ангелских, који су најпре створени.

Св. Дионисије Ареопагит, ученик апостола Павла, онога апостола, који се уздигао до у треће небо, описао је ових 9 чинова у књизи „О небесној Јерархији”. Ти чинови су следећи:

Шестокрили Серафими, многоочити Херувими и богоносни Престоли,

Господства, Силе и Власти,

Начала, Архангели и Ангели.

Војвода целе војске ангелске јесте архистратиг Михаил. Када је сатана, Луцифер, отпао од Бога, и повукао собом у пропаст један део ангела, тада је Михаил устао и узвикнуо пред неотпалим ангелима: Вонмемъ! станемъ добрэ, станемъ со страхомъ! И све небесне војске верних ангела громовито су запојале: Свјат, свјат, свјат Господ Саваотъ исполнъ небо и земля славы твојеја!! (Види о архангелу Михаилу Ис. Навина 5, 13–15; св. Јуде 9.)

Међу ангелима влада савршено једномислије, једнодушност и љубав, а уз то још и потпуна послушност нижих чинова вишим чиновима, и свих укупно светој вољи Божјој. Сваки народ има свога ангела хранитеља (чувара,нап.ур.), а осим тога и сваки хришћанин има свога ангела хранитеља. Треба се увек сећати да ма шта ми чинили, јавно или тајно, чинимо у присуству свога ангела хранитеља. А на дан Страшнога Суда сабраће се све огромно мноштво ангела небесних светих око престола Христова, и пред свима њима објавиће се дела, речи и помисли свакога човека. Нека би нас Бог помиловао и спасао молитвама св. архистратига Михаила и прочих небесних сила безтелесних. Амин.

Да ангели Божји непрекидно опште са овим светом о томе сведочи Св. Писмо јасно и непобитно. Које из Светога Писма које из Св. Предања црква православна дознала је имена седморице началника ангелских сила, и то: Михаила, Гаврила, Рафаила, Урила, Салатила, Јегудила, Варахила (уз то неки спомињу и осмог – Јеремила). Михаил на јеврејском језику значи: ко је као Бог или ко је раван Богу? Св. Михаил изображава се још од првих времена хришћанских као војвода, који у десној руци држи копље, којим попире Луцифера, сатану, а у левој палмову зелену гранчицу. На врх копља има платнену пантљику са црвеним крстом.Архангел Михаил сматра се нарочито чуварем вере православне и борцем против јереси верских. Св. Гаврил значи – муж Божји, или крепост Божја. Он је благовеститељ тајни Божјих, нарочито тајне боговаплоћења, и свих осталих тајни, које с оном стоје у вези. Изображава се: у десној руци држи фењер са запаљеном свећом унутра, а у левој огледало од зеленог камена јасписа. Огледало означава премудрост Божју, као тајну скривену. Св. Рафаил значи – исцелење Божје, или Бог исцелитељ (Тов. 3, 17; 12, 15.). Изображава се: десном руком води Товију, који носи рибу ухваћену у Тигру, а у левој држи алабастар лекарски. Св. Урил – огањ или светлост Божја (III Јездра 3, 1; 5, 20). Изображава се: десном руком држи мач против Персијанца, а у левој пламен огњени. Св. Салатил значи молитвеник Божји (III Јездра 5, 16). Изображава се са лицем и очима погнутим, а руке држећи на прсима као на молитви. Св. Јегудил – славитељ Бога. Изображава се: у десној руци држи венац златан, а у левој трострук бич. Св. Варахил – благослов Божји. Изображава се: носи у недрима руже беле. Јеремил – узвишење Божје (III Јездра 4, 36). Поштује се као внушитељ и побудитељ узвишених помисли, које човека уздижу к Богу.

Из Охридског Пролога

Понедељак

Овај дан посвећен је небесним бесплотним силама, светим арханђелима и анђелима. Зато уздигнимо свој ум понедељком у небеса међу сјајне и безбројне војске анђелске. Дивимо се сјају њиховом, и красоти и бесмртности и вечној младости.
Осим што се молимо дневном свецу према Минеју, треба да се сећамо светих анђела и неколико пута преко дана, где смо да смо, молимо се кратко,отприлике овако:

Свети архангели и ангели молите Бога за мја грешнују.
Свети архангели и ангели молите Бога за спасеније моје.
Свети архангели и ангели молите Бога, за спасеније моје.
Ви сте велике војводе живога Бога, а ја слаба и немоћна. Помозите ми.
Ви сте светли светилници пред престолом Божјим, а ја као малена свећа на ветровима. 
Не дајте да се угаси светлост у мени.

Свети архангели Михаиле и Гавриле, подржите ме да не посрнем.

Анђеле мој, хранитељу мој, удаљи ми са пута сваку непријатност. Амин.

Молитва светом Архангелу Михаилу која се чита понедељком



Свети Архангеле Божији Михаиле, одагнај од мене духа лукавога који ме искушава.
О, велики Архистратиже Божији Михаиле - победниче демона!
Победи и уништи све моје видљиве и невидљиве непријатеље, и умоли Господа Сведржитеља, да ме спаси и одбрани од сваке болести, смртоносне ране и изненадне смрти, сада и увек и у векове векова. Амин.

Молитве светим Архангелима осталим данима


Уторак 

Св. Архангелу Гаврилу



Свети Архангеле  Гавриле, који донесе неизречену радост са неба пречистој Деви, испуни радошћу и весељем срце моје гордошћу испуњено.
О, велики Архангеле Божији Гавриле, ти си благовестио Пречистој Деви Марији о зачећу Сина Божијег. Објави и мени грешном страшни дан моје смрти, и умоли Господа Бога за моју грешну душу, да би ми опростио моје грехе; да ме не зароби лукави демон и овлада мноме. О, велики Архангеле Гавриле! Сачувај ме од свих болести, сада и увек и у векове векова. Амин.

 Среда 

Св. Архангелу Рафаилу





О велики Архангеле Божији Рафаиле, који си примио дар од Бога да исцељујеш болести, излечи неизлечиве људима ране срца мога и тела мога. О, велики Архангеле Божији Рафаиле, ти си путовођа, лекар и исцелитељ, руководи ме ка спасењу и исцели све моје душевне и телесне болести, и приведи ме Престолу Божијем, и моли доброту Његову за моју грешну душу, да ми Господ опрости грехе моје и сачува ме од свих непријатења мојих и злих људи, сада и увек и у векове векова. Амин.

 Четвртак Св. Архангелу Урилу


 Свети Архангеле Божији Уриле, светлошћу  Божанском озарени и преизобилно  испуњени огњем пламене љубави, убаци  искру тога огња у моје охладнело срце, а  душу моју гресима помрачену светлошћу  твојом озари.
 О, велики Архангеле Божији Уриле, ти си  сијање огња Божанског  и просветитељ оних  који су помрачени гресима: просвети ум мој,  срце моје, вољу моју силом Светога Духа, и  управи стопе моје на стазу покајања, умоли  Господа да ме избави од мука адских и од  свих непријатеља видљивих и невидљивих,  сада и увек и у векове векова. Амин.



Петак

Св. Архангелу Салатилу


 Свети Архангеле Божији  Салатиле, даруј молитву мени  који ти се молим, научи ме  молитви смиреној, скрушениј,  усрдној и умилној.

 О, велики Архангеле Божији  Салатиле, ти се молиш Богу за  вернике, умоли Доброту Његову  за мене, да ме избави од свих  невоља и искушења, болести,  изненадне смрти и мука вечних,  те да ме удостоји Царства  Небеског са свима светима у  векове векова. Амин.





Субота 

Св. Архангелу Јегудилу



Свети Архангеле Божији Јегудиле, свагдашњи помоћниче свих који се подвизавају на путу Христовом, пробуди и мене из тешке лењости  и подвигом добрим укрепи ме.
О, велики Архангеле Божији Јегудиле, ти си ревносни заштитиник славе Божије: ти побуђујеш на прослављање Свете Тројице, пробуди и мене, од сна греховног, да бих славио Оца и Сина и Светога Духа, и умоли Господа Сведржитеља да сагради у мени чисто срце и дух прав обнови у утроби мојој, и да ме утврди Духом владалачким да бих се клањао духом и истином једином истинитом Богу - Оцу и Сину и Светоме Духу, сада и увек и у векове векова. Амин.


Недеља
Св. Архангелу Варахилу



Свети Архангеле Божији Варахиле, који нам доносиш благослове од Господа, благослови ме да поставим добар почетак, и исправим свој грешни живот, да бих у свему угађао Господу Спаситељу моме у  векове векова. Амин.





Нема коментара:

Постави коментар

Поштовани,
Коментар ће бити објављен, након контроле извршене од администраторског тима. Захваљујемо на разумевању.

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

ShareThis