Истакнути пост

уторак, 23. септембар 2014.

СТАРАЦ СИЛУАН  О ЉУБАВИ

Душа моја је жедна Бога живог. Она опет тражи да се до ситости наслађује Господом. О, непојмљива милости Божија! Господ је из праха начинио човека дунувши у њега дух живота и душа се човекова ородила са Богом.
Господ је толико заволео створење Своје да је дао Духа Светог људима, те је човек познао Творца свог и заволео Га.
Дух Свети је љубав. Он је сладост душе, ума и тела. Изгубивши или умањивши благодат, душа са сузама тражи Духа Светог и тугује за Богом, говорећи:
"Тугује душа моја за Господом и са сузама Га тражи.
Како да те не тражим Господе? Ти си Сам први потражио мене и дао ми да се наслађујем Духом Светим и зато тугујем за Тобом. Срце Те је моје заволело и молим Те: дај ми да до краја живота пребивам у љубави Твојој. Дај ми да ради љубави Твоје претрпим све невоље и болести".

* * * * *

Страх и трепет обузима моју душу када хоћу да пишем о љубави Божијој.
Бедна је моја душа и нема силе да опише љубав Господњу.
Душа се плаши, али истовремено би и хтела да напише неколико речи о љубави Христовој.
Мој дух нема снаге да пише о томе, али ме љубав подстиче.
О, како је човек немоћно биће!
Када је благодат са нама, дух гори и даноноћно се отима ка Господу, јер благодат подстиче душу да воли Бога. Она Га је заволела и неће да се одвоји од Њега, јер не може да се насити сладости Духа Светог.
Љубави Божијој нема краја.
Познајем човека кога је милостиви Господ посетио Својом благодаћу. Да га је тада упитао: "Хоћеш ли да ти дам још више благодати?", душа би, због слабости тела, одговорила:
"Господе, видиш да бих умро, кад би благодат била већа". Јер, човек је ограничен и не може поднети пуноту благодати.
Због тога су ученици на Тавору ничице попадали пред славом Господњом. И нико не може да разуме којим путем Господ даје Своју благодат души.

* * * * *

Ти си благ, Господе. Захваљујем милости Твојој, јер си излио на мене благодат Духа Светог и дао ми да окусим Твоју љубав према мени, иако сам толико грешан. Моја душа се отима Теби, Светлости неприступној.
Ко би Те могао познати да Ти, Милостиви, Сам нећеш да се покажеш души? Она Те је видела и познала као свог Творца, благог Бога, стога не престаје да Те ненасито жели. Ти си, Милостиви, љубављу привукао душу Себи, и она је познала Твоју љубав.
Господе, Ти видиш колико је грешна и немоћна душа човекова, али јој по милости Својој дајеш да Те воли. Душа се плаши да не изгуби смирење, које зли дуси хоће да одузму од ње, јер би је тада благодат Твоја напустила.

Нема коментара:

Постави коментар

Поштовани,
Коментар ће бити објављен, након контроле извршене од администраторског тима. Захваљујемо на разумевању.

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

ShareThis