- Ма колико да су молитва, пост, бдење и сва остала
хришћанска дела добра сама по себи - у њима, ипак, не лежи циљ нашег
хришћанског живота, мада нам служе као неопходна средства за постизање тога
циља. Истински циљ нашег хришћанског живота састоји се у задобијању или стицању
Светога Духа Божијег. А пост, и бдење, и молитва, и милостиња, и свако дело
Христа ради учињено, јесу средства за задобијање Светога Духа Божијега.
Запамтите, баћушка, да само Христа ради учињено добро дело доноси плодове Духа
Светога. Све што се не учини ради Христа, макар и добро, неће нам донети
награде у будућем животу нити ће нам дати благодати Божије у животу овдашњем.
Зато је Господ Исус Христос и рекао: "Свак ко не сабира са Мном, тај
расипа". Добро дело не може се ни назвати друкчије него - сабирањем, јер
макар се оно и не чинило Христа ради, ипак је добро. Свето Писмо говори:
"У сваком народу онај ко се Бога боји и чини правду, угодан је Богу".
И, као што видимо из свештене повести, такав човек "који чини правду",
у толикој је мери угодан Богу, да се Корнилију капетану, који се бојао Бога и
чинио правду, јавио ангел Господњи у време молитве и рекао: " Пошљи у
Јопу, к Симону кожару, тамо ћеш наћи Петра и овај ће ти рећи речи живота
вечнога, којима ћеш се спасти ти и сав дом твој". И тако, Господ
употребљава сва своја божанска средства, да би дао могућности свакоме човеку да
се у будућем животу не лиши награде за своја добра дела. Но, ово је потребно за
почетак поставити овде правом вером у Господа нашег Исуса Христа, Сина Божијега,
Који је дошао у свет, да грешне спасе, и задобијањем благодати Духа Светога
Који уводи Царство Божије у срца наша и отвара нам пут за блаженство будућег
живота. Но, тиме се и ограничава та богоугодност добрих дела која нису ради
Христа учињена: Створитељ наш пружа нам средства за њихово остварење, а од
човека зависи да ли ће их остварити или не. Зато је Господ и рекао Јеврејима:
"Када бисте били слепи, не бисте греха имали. А сада кажете - 'видимо',
тако ваш грех остаје". Ако човек слично Корнилију, ту богоугодност свога
дела које није ради Христа учинио, искористи и поверује у Сина Његовог, то ће
му се и дело те врсте урачунати као да је учињено ради Христа и због вере у
Њега. У противном случају, човек нема право да се жали, што је његово добро
дело пропало. Ово последње никада се не дешава при чињењу ма каквога добра
Христа ради. Јер, добро дело, учињено ради Њега, не само да прибавља венац
правде у будућем животу, но и у овоме животу преиспуњава човека благодаћу Духа
Светога и то - безмерно, како је речено: "Јер, Бог Духа Светога не даје на
мјеру, јер Отац љуби Сина и све је дао Њему у руку".
- Тако је то, ваше богољубље! У задобијању овога Духа
Божијега, дакле, и састоји се истинити циљ нашег хришћанског живота, док су
молитва, бдење, пост, милостиња и остале добродетељи (врлине) ради Христа -
само средства за задобијање Духа Божијега.
- Како то задобијање? - упитах ја баћушку Серафима - ја то
некако не схватам.
- Задобијање је исто што и стицање (течење) - одговори ми он
и настави - Вама је, на пример, јасно шта значи стицати новце? Исто то значи и
- стицати Дух Божији. Та, ви ваше богољубље, схватате шта је течење у световном
смислу речи? Циљ је животни обичних људи у свету - стицање или нагомилавање
новаца, а за господу, осим тога и добијање почасти,одличја и других награда за
државне заслуге. И течевина Духа Божијега јесте капитал само што је то
"капитал" благодатни и вечни. И он се као и капитал новчани, почасни
и пролазни тече на једне те исте начине, који су међусобно врло слични.
Нема коментара:
Постави коментар
Поштовани,
Коментар ће бити објављен, након контроле извршене од администраторског тима. Захваљујемо на разумевању.
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.