Истакнути пост

субота, 30. април 2016.

Богомајка покрај крста



Јеванђеље по Јовану 19

25. А стајаху код Исусова крста мати његова, и сестра матере његове Марија Клеопова, и Марија Магдалина.
26. А Исус видјевши матер и ученика кога љубљаше гдје стоји поред ње, рече матери својој: Жено, ето ти сина!
27. Потом рече ученику: Ево ти мајке! И од онога часа узе је ученик к себи.

Само јеванђелист Јован, као сведок и чак учесник догађаја, прича о томе како је Господ Исус Христос са крста њему на бригу и старање поверио Пречисту Мајку Божију. Када се злоба непријатеља заситила и када су они већ почели полако да се удаљавају од крста, крсту су се приближили они који су дотле стајали мало подаље – Пресвета Богородица , њена сестра марија Клеопова, Марија Магдалина и ученик кога Исус љубљаше, како свети Јован обично назива себе у свом Јеванђељу.

Са одласком Христовим из овог света, Његова Пречиста Мајка остајала је сама и није било више никога ко би се старао о њој, па зато Господ речима: Жено, ето ти сина,  упућеним Мајци, и : Ево ти мајке,  упућеним ученику – поверава љубљеном ученику Своју Пречисту Мајку. И од онога часа узе је ученик к себи. Од тог времена Пречиста Мајка Божија је све до своје смрти, како сведочи црквено предање, живела код светог Јована, који се као син са пуно љубави бринуо о Њој.  Ево због чега је ово нарочито важно и значајно.

Протестанти и секташи, који не пропуштају прилику да похуле на Пречисту Мајку Божију, одбацују Њену свагдадевственост, па кажу да је Она после Исуса имала другу децу, рођену природним путем од Јосифа, те да су то ила „браћа Господња“ која се помињу у Јеванђељу. Али поставља се питање: ако је Пресвета Богородица имала рођену децу, која би несумњиво мога и мора да се се старају о Њој као о својој Мајци, зашто би онда било потребе да се Она повери светом Јовану Богослову?
Треба претпоставити да су и Пресвета Дјева Марија и свети Јован Богослов су остали поред крста све до краја, јер свети Јован у свом Јеванђељу каже да је лично био сведок смрти Господа и свега онога што је потом уследило.


Архепископ Аверкије
Тумачење Новог Завета

Нема коментара:

Постави коментар

Поштовани,
Коментар ће бити објављен, након контроле извршене од администраторског тима. Захваљујемо на разумевању.

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

ShareThis