Блаженог упокојења архимандрит Лука (Анић)
Поводом текста „Блиски сусрет треће врсте“ објављеног у Православљу од 15. јуна 2011. Године
У Православљу
бр. 1062 појавио се чланак под називом „Блиски сусрет треће
врсте“. Пошто ми се не чини могућим спајање идеја које носи овај текст са
основама онога у шта верујемо слободан сам да изнесем нека своја запажања.
Теза
о могућности постојања интелигентног облика живота тј. разумних бића на
другим планетама, никако се не поклапа са православним Богословљем, односно са
нашом Вером. А наша Вера није људско домишљање или теорија, већ Богом
откривено стање ствари садашњих и будућих. Бог је постао човек. Има ли
онда ишта више од човека? Ако је васиона мала за Сведржитеља, исто тако је мала
и за човека који благодаћу и заједничарењем постаје сутелесник Творца. Чак
и анђеле Бог одређује да служе човеку. Шта је онда васиона за
човека? Треба ли му она нешто и може ли му нешто дати? Јер, наводно, у тој
васиони може постојати и други облик интелигентног живота и то виши од
човека.
Манастир Дајбабе |
Да ли би у том случају Бог постао човек или неко друго биће?Ако
постоје разумне душе негде у свемиру не значи ли то да их је Бог створио и да
оне имају право на вечност. И ако га имају како то да у свој причи о
сједињењу свих нико нема представу о њиховом постојању. Па их ни Бог не
помиње јер видимо да Он суди анђелима и људима и никог другог осим земаљских
(са планете Земље) и небеских тј. духовних бића – анђела, не
помиње. Смртност је последица греха. Бића других светова била би у основи
бесмртна јер нису учествовала у прародитељском греху. Међутим пошто је
грехом праоца Адама смртност ушла у сав створени свет, што значи да је васиона
њоме заражена то би онда и та бића била смртна. Иако су потпуно невина.
Али онда и њима треба искупитељ који ће васпоставити њихов првоздани бесмртни
облик.
А како да га васпостави кад га никад нису ни имали? Јер, у
књизи Постања, о њима нема ни речи што значи да би они морали настати после
Мојсија који Богом просвећен извештава о постању свега створенога све до себе и
о њима ништа не каже. У колико и ти ванземаљци немају неку своју причу о
„свом стварању“, о „свом грехопаду“ и „свом искупитељу“, али ту већ долазимо до
такве сомнабулности, до приче о паралелној грешности светова паралелном
искупљењу да потпадамо под осуду апостола који каже – „одвратиће уши од истине
и окренути се бајкама“ (2 Тим 4,4). Човекова тежња за продирањем у васиону
и за тражењем облика живота „негде тамо“ корени у његовом остављању Царства
Божијег и неосећању духовног света.За нагомилане тешкоће садашњости модерни
човек очекује помоћ од интелигентних бића „одозго“ али не из Царства Божијег,
већ са Марса и Плутона.
Интересантно је да облик који машта даје таквим
створењима, а којега виђамо у многобројним научно-фантастичним филмовима уопште
није леп. То су наказе, мали зелени људи, некаква пуноглава чудовишта са
три прста итд. То није зачуђујуће јер човек и не може да замисли нешто
лепше од човека – како и да замисли кад га је Бог створио као круну стварања и
потом се за вечност уписао у њега. Али ове наказе које глуме интелигенцију, што исправно каже отац Серафим Роуз, у ствари су слике демона, сасвим сличне
облицима њиховог јављања.
То показује и илустрација поменутог чланка у
„Православљу“ где се у звезданом сусрету, људска рука додирује са руком
некаквог чудовишта. Да се човеку кожа најежи! И сва та прича о неким
бићима „вишим“ и „значајнијим“ од човека, личи на причу палог анђела који не
може да поднесе да човек наследи место у рају које је он изгубио.
И зато
се маскира у неке избавитеље из свемира као што се маскирао у многобројне идоле
кроз сву историју рода људског. А сва та игра служи да човек не сагледа
„право“ стање ствари, своју огреховљеност из које, ако се не извуче;неће видети
вечно Царство Славе, Бога који га храни својим Телом и Крвљу, већ вечни Ад пун
демона који су глумили избавитеље из васионе. Спознавши једном откривену
истину, Онога који је истина, оставимо науку да се бави пројавама те истине у
нашем свагдашњем животу. Задатак науке је тражење а не сами ауторитет истине
и наука је тога свесна. Апсолутну истину даје само онај који је има.
Нема коментара:
Постави коментар
Поштовани,
Коментар ће бити објављен, након контроле извршене од администраторског тима. Захваљујемо на разумевању.
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.